Lise har formået at gøre det jordnært samtidig med, at det er koblet op på ny forskning på området.
”Vi engagerede Lise, da vi manglede et samlende tema for alle vore faggrupper (børnehavepædagoger, klub- og SFO-pædagoger samt lærere og sekretær). Her var arbejdsidentitet set ud fra et positivt psykologisk perspektiv med hovedvægt på hjernens og vores tænknings indflydelse på hverdagen et generelt tema, der har mange kroge som de forskellige grupper kunne hægte sig på. Vi har været inde på selv-efficacy, styrketænkning, robusthed, hjernens funktioner og måde at arbejde på mm.
Jeg har brugt det som indgangen til en fælles bedre forståelse af de automatikker vores hjerne leverer og dette har kunnet bruges som endnu et perspektiv og forståelsesramme i arbejde med børn, sig selv og sine kolleger. Lise har formået at gøre det jordnært samtidig med, at det er koblet op på ny forskning på området.
Samtidig (og måske det vigtigste) så har jeg brugt det som anledning til at accentuere vores tilgang til børn, forældre og omverden generelt, og det har givet et stort boost til de værdier, vi gerne vil kendes ved. For mig at se, så kan det fokus være med til at gøre værdier til realitet i stedet for blot skueværdier. Værdiarbejdet får ny næring når vi taler om tilgange i stedet for værdiord. Det kræver et lidt anderledes ledelsesmæssigt fokus, men jeg oplever det har stor gennemslagskraft i hverdagen”